Ενα μεγαλο προβλημα που παραμένει
Απο τον Φώτη Γιανούλα
nik@aeas.net.gr

Το Σημειωματάριο τηλεφώνων μπορείτε να το "κατεβάσετε" στον υπολογιστή σας

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

Καλημέρα!

Υπηρετώ στο 4ο ΤΕΛ Βόλου, που είναι εσπερινό, ως καθηγητής Πληροφορικής.
Επειδή παρακολουθώ τα της Παιδείας, θα ήθελα κι εγώ προσωπικά να δώσω μιάμικρή βοήθεια, ώστε κάποια προβλήματα να λυθούν επιτέλους!
Στο Σχολείο μου έχουμε ωράριο 25 ωρών την εβδομάδα (τέσσερα 5ωρα και ένα4ωρο την Παρασκευή), δηλαδή σχεδόν καθόλου κενά (τα οποία, ακόμα κι ότανυπάρχουν, είναι τελείως ανεπαρκή για ο,τιδήποτε), και πολύ μικρά
διαλείμματα (5λεπτα), λόγω της φύσης του (εσπερινό). Επίσης, *ακόμη* δεν
έχουμε γραμματέα (επι 12 χρόνια!...), παρ' ό,τι τον/την δικαιούμαστε.
(Προφανώς, έτσι κάνει οικονομία το Ρωμαίικο - ένας μισθός λιγότερος!)
Οπότε, για να κάνουμε κάποια διοικητική δουλειά, τρέχουμε όλοι και όλες
σαν τον Βέγγο, και πολλές φορές ερχόμαστε αρκετά πριν την έναρξη του
ωραρίου (για ν' ασχοληθούμε με καρτέλες, μητρώο, κλπ).
'Οχι πως στα ημερήσια Σχολεία είναι η κατάσταση καλύτερη, αλλά ακριβώς γι'
αυτό, και ακριβώς επειδή είμαι ΠΕ 19 και γνωρίζω *άριστα* τις τεράστιες
δυνατότητες των Η/Υ, θα ήθελα να ρωτήσω :
Πώς μπορούμε να πιέσουμε για αποστολή (απο το ΥΠΕΠΘ) Η/Υ και εκτυπωτών laser (έ, κι ένα μοντεμάκι, δεν θά 'ταν άσχημα!) για υποστήριξη Γραμματείας στα Σχολεία (όσα δεν έχουν ήδη αγοράσει); Και μάλιστα, να συνοδεύονται απο τα σχετικά προγράμματα (οικονομικών υπολογισμών, έκδοσης τίτλων, εκπόνησης ωραρίου διδασκαλίας, κλπ). *Τόσο* δύσκολο είναι να γίνει ένα τέτοιο πρόγραμμα, και να μοιραστεί στα Σχολεία;

Ως πότε κάθε Σύλλογος Διδασκόντων θ' αποφασίζει απο μόνος του για
μηχανογράφηση (και θα κάνει μεμονωμένες απόπειρες υλοποίησής της), ρωτώντας δεξιά κι αριστερά; Κρίμα δεν είναι; Και προς τί οι διακηρύξεις του
γκουβέρνου περί "εκσυγχρονισμού"; (Στην πράξη σας θέλω, κυρίες και κύριοι,
όχι στα λόγια, που μας βάζετε "τιμωρία" να συμπληρώνουμε καρτέλες με το
χέρι, εν έτει 1997!)
Μιλάμε για εκπαιδευτικό έργο! Ποιός να το κάνει, όταν ασχολούμαστε συνεχώς πχ με οικονομικά (που δεν είναι *καθόλου* αρμοδιότητάς μας - ο Νόμος λέει πως ο εργοδότης είναι υπεύθυνος, κι εμείς δεν είμαστε "εργοδότες" των αναπληρωτών συναδέλφων!), ή άλλα παρόμοια, όπως : υπολογισμός απουσιών και μέσων όρων, κλπ ;
Πάντως, επειδή είμαι ρεαλιστής, και ΔΕΝ περιμένω σύντομα ούτε το Κεντρικό
Λογιστήριο του Κράτους να υπολογίζει τους μισθούς μας, ούτε οι κατά τόπους
Διευθύνσεις να υλοποιήσουν κεντρική μηχανογράφηση, κι επειδή ξέρω πως
αρκετοί συνάδελφοι/αρκετές συναδέλφισσες έχουν ήδη κάνει πολύ καλή δουλειά
πχ για τα μισθοδοτικά επάνω πχ στο Excel, θα σας ζητούσα κάπως να
συνεννοηθούμε στο site σας όλα τα ενδιαφερόμενα Σχολεία, ν' ανταλλάξουμε
(ή, απλά, να πάρουμε) φόρμες λογιστικού φύλλου, φόρμες τίτλων, ο,τιδήποτε.
Προσωπικά, έχω κάνει καλούτσικη δουλειά στο Excel (δεν αρκεί από μόνο του,
ούτε σε σύνδεση με βάση δεδομένων, χρειάζεται *οπωσδήποτε* δημιουργία
αυτόνομης εφαρμογής, κατά προτίμηση σε Delphi - ξέρω τί λέω, διότι έχω
δοκιμάσει καλά-καλά τις δυνατότητες της "πρόχειρης" λύσης με το Office, και
δεν "βγαίνει" όπως πρέπει!) απο πρόπερσυ, αλλά οι αλλαγές στα μισθολογικά
της "τράβηξαν ένα Χ", και δεν έχω χρόνο φέτος να την τροποποιήσω - εκτός αν
παρατήσω κανα-δυό άλλες δουλειές μου, και καθήσω στον υπολογιστή "επί
τούτου". (Ο άλλος συνάδελφος, που ασχολείται φέτος με τα οικονομικά, είναι
πολύ επιβαρυμένος, και προτιμάει την ακόμα πιο πρόχειρη λύση με το παλιό
1-2-3, σε text mode, διότι εκεί επάνω είχε φτιάξει κάτι φόρμες εδώ και
χρόνια, τις "ξέθαψε", και τις άλλαξε βιαστικά. Το Excel, όσο νά 'ναι, θέλει
και την ομορφιά του στις εκτυπώσεις.)
'Εστω και μόνοι/μόνες μας, ας ξεκινήσουμε μία ενιαία αντιμετώπιση του
προβλήματος των διοικητικών εργασιών, έστω και με φόρμες στο Excel και στο
Word.
Αλλά, μια και τό 'φερε η κουβέντα, αν σας βάλω την ιδέα να συντονίσετε τις
εργασίες προς οριστική μηχανογραφική λύση στα Σχολεία, θα ήταν ανοησία μου,
ή θα είχε κάποια ελπίδα να γίνει; ; ) Ας πούμε, να κάνετε έκκληση προς όσα
μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας ξέρουμε απο προγραμματισμό, να
συνεργαστούμε, να κατανεμηθούν εργασίες, κλπ, και στο τέλος να βγεί ένα
σωστό, αυτόνομο πρόγραμμα σε .EXE - ή ομάδα παρομοίων προγραμμάτων, ένα για τα Δημοτικά, ένα για τα ΤΕΛ, κ.ο.κ. -, και να μοιραστεί παντού.
Κρίμα δεν είναι, συνεχώς να κάνουμε κόπο για επαναδημιουργία των ίδιων
ακριβώς πραγμάτων, που *ήδη* ταλαιπώρησαν άλλους/ες συναδέλφους/ισσες; Δεν τιμά την νοημοσύνη μας και τα Πτυχία μας κάτι τέτοιο! (Μας κοροϊδεύουν που μας κοροϊδεύουν, ότι δεν συνεννοούμαστε ούτε μεταξύ μας στις απεργίες...)
Προσωπικά, και δοκιμάζοντας να ξεκινήσω την όλη προσπάθεια, σας στέλνω
attached μία φόρμα της Access 7.0 που έφτιαξα, η οποία είναι ένα
σημειωματάριο τηλεφώνων. Δουλεύει άψογα, και καλεί τον αριθμό που θέλουμε
μέσω του modem!
(Μονάχα, που στα αναλογικά τηλέφωνα δεν πρέπει να βιαζόμαστε να σηκώσουμε
το ακουστικό, πρέπει να περιμένουμε να τελειώσει η επιλογή του, και ν'
ακούσουμε το "τούουτ" της τηλεφωνικής γραμμής. Μετά, πατάμε τα διάφορα
"OK", σηκώνουμε το ακουστικό, και μιλάμε.
Με τα ψηφιακά τηλέφωνα, η διαδικασία είναι σαφώς απλούστερη, και πάντα
εννοώ την συσκευή, που έχουμε βάλει επάνω στο modem.)
Η φόρμα αυτή έγινε για προσωπική χρήση, αλλά κάλλιστα μπορεί να
τροποποιηθεί με rename, ή copy-paste, και να δημιουργηθούν πίνακες/φόρμες,
που θα λένε πχ "μαθητές", "άλλα σχολεία", κλπ. (Προσέχουμε μόνο, ν'
αλλάξουμε στις φόρμες το όνομα του πίνακα, απο τον οποίο παίρνει τα
στοιχεία της η κάθε μία - αλλοιώς δεν θα συνεννοούνται!)
Και για παράδειγμα, άφησα μία εγγραφή, ώστε να δείτε πώς δουλεύει.

Αυτά για τώρα!
Τα ξαναλέμε!

Φώτης Γιαννούλας


ΥΓ 1 : Πολλοί θα πούνε : "- 'Ελα μωρέ, να κόψουν το λαιμό τους, ή να βρουν
προγράμματα απ' το εμπόριο!". Κι άλλοι θα πούνε : "- Εγώ έκανα τόσο κόπο,
γιατί να σου τα δώσω εσένα έτοιμα;"
Η απάντηση και στις δύο περιπτώσεις είναι η κοινωνική απομόνωση τέτοιων
ατόμων μέσα στους Συλλόγους. Αν θέλουν ατομική και όχι ομαδική
(συν)εργασία, να πάνε αλλού. Δεν θα χάσει η Βενετιά βελόνι! Τόσοι
αδιόριστοι υπάρχουν και περιμένουν!
Οι λουφαδόροι/ες "συνάδελφοι/ισσες" είναι *πληγή* των Σχολείων, κι όχι
"ωραίοι τύποι/ωραίες τύπισσες, που τό 'χουν ρίξει έξω και πουλάνε τρέλλα",
όπως οι ίδιοι/ες νομίζουν.

ΥΓ 2 : 'Αλλοι θα πούνε : "- Γιατί να κάνουμε κόπο εμείς; Ας κάνει το
Κράτος!" Η απάντηση σ' αυτούς είναι : "- Επειδή τα παλιόχαρτα θα τα
βρίσκεις συνεχώς μπροστά σου, ανόητε! Σ' αρέσει να βασανίζεσαι συστηματικά;"

Το Σημειωματάριο τηλεφώνων μπορείτε να το "κατεβάσετε" στον υπολογιστή σας

   

Copyright © 1996-2006 by Dimitris M PsorasAll rights reserved.
Every duplication going beyond proxy caching needs an explicitly written permission.
Additionally all material submitted is our property and it can not be withdrawn
.
All the "Pedia" web designed and published by Dimitris M Psoras